Bolečine v križu lahko premagate tudi doma

0
569
bolečine v križu

Bolečine v križu so težava, ki je danes precej pogosta. Ker nekateri ljudje v bistvu cela svoja življenja dandanes preživimo v sedečem ali ležečem položaju, ni nenavadno, da nas po daljših obdobjih takšnega načina življenja začnejo pestiti raznorazne težave.

Naj vam za začetek naštejemo nekaj situacij, ki so običajno odgovorne za bolečine v križu, nato pa se bomo posvetili tudi temu, kako lahko bolečine odpravite na naraven način, v udobju vašega doma.

Preobremenjene mišice. Bolečine v križu najpogosteje povzroča preobremenitev mišic. Mišice so organi, ki »poganjajo« naše telo tako, da se raztezajo in krčijo. Če mišico preobremenimo, se lahko preveč razteza, kar pa posledično povzroči, da se natrga. Če se to zgodi v križu, potem poškodbi seveda sledijo bolečine v tem predelu telesa. Za natrgano mišico je lahko odgovoren nenaden dvig težkega predmeta, kot takrat, ko ste enostavno morali sami, brez pomoči, dvigniti in prestaviti težak fotelj v vaši dnevni sobi. Povzročijo jo lahko tudi nenadni premiki, ki na mišico prenesejo preveč teže naenkrat – primer takšnega premika je lahko padec. Pisarniški delavci in ljubitelji računalnikov, pozor – tudi slaba drža lahko v končni fazi povzroči natrgano mišico in posledično seveda bolečine.

Hernija medvretenčnega diska. Še en razlog za boleč križ je lahko hernija medvretenčnega diska. Do te pride, ko mehka notranjost medvretenčnega diska nekako prodre skozi trdnejšo zunanjo plast in pri tem iritira živčne končiče, ki so v neposredni bližini. Beljakovine, ki jih je notranjost medvretenčnega diska polna, lahko povzročijo vnetje živčnih končičev in tako sprožijo hude bolečine v križu.

Obraba medvretenčnih diskov. Bolečine lahko povzročajo tudi obrabljeni medvretenčni diski. Ti so ob rojstvu zdravi in polni tekočine, ko pa se ljudje starajo, se starajo tudi njihovi medvretenčni diski – poleg tega, da izgubljajo skoraj vso tekočino, prihaja tudi do mehanskih obrab (predstavljajte si ploščico iz kakršnega koli materiala – če bi bila več let stisnjena med dve koščeni vretenci, bi se sčasoma obrabila ne glede na material).

Poškodba. Kot smo že zgoraj omenili, se bolečina v križu lahko pojavi tudi zaradi poškodbe, na primer zaradi zloma ali izpaha na hrbtenici. Takšne poškodbe zahtevajo takojšnjo zdravniško pomoč.

Tumor. Žal so lahko (čeprav v redkih primerih) bolečine v križu tudi simptom smrtno nevarne bolezni, kot je rak. Tumorji, ki sčasoma najdejo svojo pot v hrbtenico, se običajno začnejo drugod, na primer v prsnem tkivu, na prostati, v ledvicah ali v pljučih.

Zdaj pa k domačim rešitvam, s katerimi si lahko pomagate pri bolečinah v križu.

Bolečine v križu lahko povzroča tudi stara, dotrajana vzmetnica, ki ne ustreza veš vaši hrbtenici, ali pa ji morda celo nikoli ni. Lezite na vzmetnico in opazujte, kaj vam sporoča telo. Je vaš hrbet med ležanjem preveč usločen zaradi premehke vzmetnice, v katero ste z leti podobnih spalnih vzorcev »zvrtali« krater, ali pa ga morda pretrd material sili v nenaravno »deskasto« držo.

Naspite se. Bolečina v križu je s pomanjkanjem spanca pogosto povezana v začaran krog, iz katerega je izredno težko pobegniti. Bolečina povzroča, da ne morete zaspati, zato ste zjutraj nenaspani, to pa lahko samo še poslabša že tako slabo in boleče stanje, v katerem je vaš križ. Če le lahko, se zato dobro naspite, da se izognete bolečinam v križu (s čimer pa je seveda povezan tudi zgornji nasvet – na stari, dotrajani vzmetnici se pač ne da spati tkao, da bi se zjutraj zbujali naspani, spočiti in povsem brez bolečin.

Okrepite svoj »center«. Odpravljanje bolečin v križu ne zadeva samo hrbtenice, temveč tudi mišice, ki jo obdajajo. ko- govorimo o predelu križa, so mišice, ki ščitijo hrbtenico, hrbtne in trebušne mišice, ki tvorijo »center« telesa. S pravilno telovadbo jih lahko še dodatno okrepimo in s tem nudimo hrbtenici dodatno plast zaščite pred poškodbami. Še posebej velik poudarek na krepitev centra daje pilates, tako da se vam splača ob bolečinah v križu poskusiti s kakšno od teh vaj. Če so bolečine prehude, da bi se intenzivno ukvarjali s telovadbo, vam lahko pomaga že to, da 30 minut na dan namesto na stolu sedite na napihljivi žogi.

Hladno ali vroče. Bolečine lahko odpravite tudi s hladnimi (a ne prehladnimi) ali vročimi (a ne prevročimi) obkladki. Hladni obkladki pomagajo pri zatekanju, ki je posledica vnetka in delujejo kot blag anestetik, saj upočasnijo signale, ki potujejo od mesta bolečine in možganom sporočajo, da nas nekaj boli. Podobno zaustavljajo signale tudi vroči obkladki, sicer pa stimulirajo pretok krvi v dele, ki nas bolijo, s čimer v te dele telesa dostavljajo hranilne snovi, ki jih celice potrebujejo za obnovo.

Še opozorilo: bolečine v križu so sicer lahko samo znak tega, da ste predolgo sedeli v enem in istem položaju, dolgotrajne in močne bolečine pa so lahko pokazatelj, da trpite za kakšnim resnejšim bolezenskim stanjem. Če vas križ po kakšnem tednu ne neha boleti, vam svetujemo, da obiščete zdravnika, saj se lahko zgodi, da boste nekoč za pravočasno zdravniško posredovanje še kako hvaležni.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here