Facebook glavna tarča bojkota


Sam Mark Zuckerberg, ustanovitelj Facebooka, je zaradi protesta oglaševalskih podjetij, ki omenjenemu družbenemu omrežju zagotavljajo vsaj 70 milijonov dolarjev oglaševalskega denarja letno, izgubil že astronomnih sedem milijard dolarjev in tako iz tretjega zdrsnil na četrto mesto seznama najbogatejših ljudi na svetu.

Začelo se je 17. junija, ko so aktivisti gibanja StopHateforProfit, ki so že v preteklosti Facebook obtožili, da ne naredi dovolj, da bi ustavil sovražni govor, pozvali podjetja, da bojkotirajo oglaševanje. Gibanje želi, da se operaterji družbenih omrežij bolj odzivajo na sovražna sporočila, ki se širijo na njihovih strežnikih.

Facebook je postal tarča kritik, ker kar nekaj spornih izjav ameriškega predsednika Donalda Trumpa ni odstranil ali jih vsaj označil kot sporne. Zuckerberg jih je sicer osebno obsodil, ampak je poudaril, da je bilo v javnem interesu, da te objave ostanejo dostopne uporabnikom. Eden izmed takšnih zadnjih primerov je objava šefa Bele hiše, ko je tvitnil, »ko se začne ropanje, začnemo streljati,” objava pa se je pojavila tudi na njegovem Facebook profilu. Gre za grožnjo z nasiljem, ki jo je ameriški predsednik izrekel protestnikom, ki so protestirali zaradi rasizma in zaradi smrti Georga Floyda, ki je umrl pod silo policijskega nasilja. Twitter objavo sicer ni izbrisal, ampak jo je skril pred opozorilom, ki ga je moral uporabnik prebrati in s klikom potrditi, da je seznanjen s sporno vsebino.

Gibanju so se tako pridružila številna ugledna podjetja na primer Coca-Cola, Honda Motor, Pepsi, Verizon, Viber, Starbucks in drug. Da bi zaustavili širjenje sovražnega govora, so prekinili oglaševanje na vseh družbenih platformah, z izjemo Starbucksa, ki še vedno oglašuje na YouTube. Unilever bo vsaj do konca leta 2020 v ZDA zaustavil oglaševanje na Twitterju, Facebooku in Instagramu.

Facebook pa je le klonil pred organizatorjem gibanja. Sprejel je nova pravila v boju proti sovražnim objavam.  Zuckerberg se je na poteze oglaševalcev odzval in dejal, da bo po novih pravilih Facebook prepovedoval zavajajoče oglase, ki vsebujejo trditve, da so ljudje določene rase, narodnosti, narodnega porekla, verske pripadnosti, kaste, spolne usmerjenosti, ali priseljenskega statusa. Na področju politike bo Facebook pred jesenskimi predsedniškimi volitvami izbrisal lažne podatke oz. napačne vsebine, ki bi lahko ljudi odvrnile od glasovanja. Izpostavil je, da bo družbeno omrežje vse objave, povezane z volitvami, označilo s posebno povezavo, ki bo uporabnike pripeljala na stran z informacijami o volitvah v ZDA.

Nedavni prispevki