Kako so goljufi vsak mesec »zaslužili« še za eno plačo

0
195

Goljufi so dandanes že na vsakem koraku, tudi tam, kjer morda res ne bi pričakovali. Ljubljanski policisti so tako v teh dneh razkrili, kako so služili uslužbenci podjetij, kjer izvajajo tehnične preglede za vozila.

V svojem poročilu omenjajo korupcijo, ki jo je razkrinkalo več kot 100 policistov in kriminalistov. Opravili so 35 hišnih pa tudi osebnih preiskav, rezultat za zdaj pa: preiskovalni sodnik je za vse štiri osumljene odredil sodno pridržanje.

Kako je vse skupaj potekalo?

Na uho jim je prišlo, da je v prestolnici mogoče opraviti tehnični pregled vozila kljub temu, da to vozilo sploh ni primerno za vožnjo, kaj šele tehnično brezhibno. Ugotovili so, da eden od izvajalcev tehničnih pregledov to počne redno, zato je kaj kmalu sledila podrobna preiskava in dala zanimive rezultate. Kar osem tehničnih preglednikov (torej vsi) pri enem od ponudnikov pregledov je prejemalo podkupnino, če so potrdili, da je vozilo tehnično brezhibno, čeprav je bilo v resnici daleč od tega.

To so počeli na različne načine, na primer tudi tako, da so vozilom brezhibnosti potrdili le glede na papirje, medtem ko vozil niso niti videli. Na stezo za pregled so namesto okvarjenega vozila zapeljali neko brezhibno vozilo, ročno vpisane podatke pa so tudi velikokrat prirejali.

Podkupnine so se gibale celo do 1200 evrov, seveda je bila odvisna od samega vozila in tudi od tega, v kakšnem stanju je bilo. Več napak je imelo neko vozilo, večja je bila tudi podkupnina. V zelo kratkem času so na dan na takšen način potrdili tudi 20 vozil, ki jih na kakšnem drugem pregledu ne bi. In še preprost račun: samo en preglednik je lahko v enem mesecu prejel toliko podkupnine, kot je znašala njegova plača, ali pa še več!

Osem preglednikov je v tem primeru delovalo usklajeno, poleg njih pa je trije zunanji, ki so tudi med osumljenci. Seveda pa so osumljenci tudi vsi tisti vozniki, ki so dajali podkupnino. Med njimi so celo lastniki številnih tovornih vozil, ki se dnevno vozijo po slovenskih cestah.

Kakšne napake vse so spregledali?

Med drugim so za tehnično brezhibna potrjevali tudi vozila, na katerih zavore sploh niso delale, krmilni mehanizmi so bili okvarjeni, okvare so imeli tudi na podvozju in bili mehansko poškodovani. Eno od tovornih vozil, ki je sicer dnevno prevažalo beton, je zaviralo le s pomočjo motorja!

Osumljencem grozi visoka kazen – od enega do osem let zapora.