Preprečite dehidracijo!

0
92

Do dehidracije pride, ko telo za svoje delovanje nima dovolj tekočine. Negativni vplivi že zelo majhnega pomanjkanja tekočine v telesu, negativno vplivajo na naše vedenje in razpoloženje ter raven energije v telesu. Zato je toliko bolj pomembno, da znake dehidracije čim prej prepoznamo in stanje preprečimo.

Znaki dehidracije niso vedno očitni. Prvi očitni znak izsušenosti telesa je nedvomno žeja. Zdravstvena stroka je mnenja, da če občutimo žejo, je naše telo že delno dehidrirano. Potrebo po tekočini, ki jo izraža naše telo, pa največkrat zamenjamo tudi z občutkom lakote. Drugi začetni znaki pa so še zmanjšanje količine izločenega urina, ki je bolj temno obarvan, suha usta in utrujenost. Zelo pogosto se pojavi tudi vrtoglavica.  Pri hujši izsušenosti telesa se lahko pojavijo krči v mišicah, poveča se bitje srca, naraste pa tudi telesna temperatura, saj telo zaradi pomanjkanja tekočine ne more izločati tekočine in s tem skrbeti za normalno telesno temperaturo. V kolikor se pojavijo bruhanje in driska je potrebno nemudoma obiskati zdravnika. V najbolj kritičnih primerih zelo hude dehidracije lahko nastopi tudi smrt.

Sploh v poletnih vročih dneh je potrebno izgubljeno tekočino nadomeščati z vnosom nove še bolj pogosto. Sicer so priporočene količine vode, ki naj bi jo spila odrasla oseba na dan povprečno 2 do 3 litre. Seveda pa sem ne sodijo alkoholne in gazirane pijače z visoko vsebnostjo sladkorja, pa tudi ne kava. Najbolj naravna tekočina je voda, če ne morete piti same, si lahko, za boljši okus pomagate s sokom limone. Če je vaše telo primerno hidrirano, preverite vaš urin, ki mora biti brezbarven ali zelo svetlo rumen.

Posebno pozornost pa moramo nameniti otrokom, saj so bolj občutljivi. Piti je potrebno, tudi če niso žejni. Enako velja pri starejših osebah, ki pogosto pitje tekočine zavračajo zaradi povečanega uriniranja.