Sprehod na dan, odžene bolezni stran


Človekovo telo je, že iz evolucijskega vidika, ustvarjeno za hojo. Hoja je odličen način, s katerim izboljšamo ali pa vzdržujemo splošno kondicijo, hkrati pa tudi preventivno zelo učinkovito deluje na zdravje posameznika. Samo 30 minutni sprehod vsak dan, lahko izboljša srčno-žilno stanje, okrepi kosti, zmanjša odvečno telesno maščobo ter poveča moč in vzdržljivost mišic. Prav tako s vsakodnevno hojo zmanjšujemo tveganje za nastanek bolezni, kot so bolezni srca, sladkorna bolezen, osteoporoza in celo nekatere vrste raka. Hoja je priporočljiva tudi zato, ker se boste sprostili od dnevnega dogajanja, ki vam ga povzroča stres.

Za razliko od nekaterih drugih oblik vadb, je prednost hoje ta, da je popolnoma brezplačna in zanjo ne potrebujete nobene posebne opreme ali kakšnega posebnega treninga. Na sprehod lahko greste ob kateri koli uri v dnevu. Prav tako je manj verjetno, da si boste s hojo povzročili kakšno poškodbo. Prej nasprotno, s hojo si boste okrepili sklepe in izboljšali svojo držo.

Če želite izkoristiti vse zdravstvene koristi hoje, začnite vsak dan z vsaj 30 minutno hojo. Po možnosti pojdite v naravo. Če ste začetnik in se hitro utrudite ali zadihate, mogoče začnite z 10 ali 15 minutnim sprehodom in nato postopoma povečujte razdaljo. Poskusite si hojo narediti rutinsko oziroma jo vnesite v vaš vsakdan. Zelo vam bo koristilo.

Naše telo se hitro navadi na redno, vsak dan enako telesno aktivnost, zato stroka priporoča, da tempo hoje zmerno povečujemo. Intenzivnost lahko povečujemo s hojo na kakšen hrib. Lahko si na noge pripnemo tudi uteži ali pa enostavno povečujemo prehojeno razdaljo. Eden izmed načinov povečevanja intenzivnosti pa je tudi ta, da spreminjamo naš tempo hoje.

Sprehod res dobro dene našemu počutju. Lahko smo v družbi prijatelja ali prijateljice, najbolje pa kar sami, s svojimi mislimi. Da z dnevnimi sprehodi ne bo izgovorov, pa si lahko omislite kar štirinožnega prijatelja.

Nedavni prispevki