Je slaba volja gostov v slovenskem turizmu upravičena ali gre zgolj za tipično nezadovoljstvo Slovencev?


Prav nič čudnega in presenetljivega ni, da so prebivalci, predvsem iz notranjosti Slovenije letos, tudi zaradi turističnih bonov, navalili na slovensko obalo. Samo za informacijo, v mesecu juniju je bilo samo na slovenski obali ustvarjenih skoraj 125 tisoč nočitev, kar predstavlja 31 odstotkov od vseh ustvarjenih nočitev pri slovenskih ponudnikih, ki jih je bilo 402 tisoč. Upad tujih gostov je kar 85 odstoten v primerjavi z lanskimi podatki enakega obdobja. Tudi sicer je upad v slovenskem turizmu kar velik, saj je letos kar za 63.2 odstotka manj prenočitev kot v enakem obdobju lanskega leta.

Veliko Slovencev, predvsem zaradi turističnih vavčerjev, se je letos odločila dopust preživeti v svoji državi. Če je večina ljudi zadovoljnih, pa se najdejo tudi zgodbe, ki so negativne. Tudi takih zgodb ni malo.

Slovencev, ki so nad ponudniki storitev razočarani, torej ni malo. Eno zgodbo naše bralke smo sicer že predstavili v članku TUKAJ  ki se je dogajala na Bledu.

Zgodba, ki jo je v preteklem tednu javno objavil razočarani gost, pa tokrat meče slabo luč na obalno mesto. Na družbenemu omrežju Facebook je gospod objavil posnetek, kjer kritizira stanje svojega apartmaja, za katerega so mu zaračunali kar 120 evrov za noč, pri čemer je stanje apartmaja katastrofalno. Od polomljenih stolov, rjastih pip v kopalnici, umazanije do neurejene okolice. Vse je posnel s svojim telefonom in posnetek je dvignil kar veliko prahu. Svoje nezadovoljstvo je Ljubljančan sporočil tudi recepciji, kjer pa je dobil odgovor, da jim je sicer žal, ampak tako pač imajo.

Po drugi strani pa imamo turistične delavce, ki morajo za svoj (večinoma) minimalni dohodek prenašati muhe gostov. Že res, da so turistične nastanitve polne ampak ni vse tako, kot je videti, pove nek turistični delavec. Sploh pri tako imenovanih »vavčer turistih«, ki pridejo v hotel, je kultura na nuli, je še povedal. Kregajo se z zaposlenimi, zahtevajo dodatne namestitve, če česa ne dosežejo, so nesramni ali pa celo grozijo. Veliko judi je tudi takih, ki ni seznanjena s  tem, kako in na kak način lahko koristijo turistične bone. Problemi so tudi pri prenosu med člani sorodstva. Ljudje so slabe volje, ko izvejo pri receptorju, da se na določene sorodnike ne da prenesti bona. Nekateri so pripravljeni iti tako daleč, da poskušajo dajati lažne podatke za unovčitev bona.

Pa so res za takšno stanje krivi turistični boni ali pač ne? Po eni strani lahko razumemo tako prvi primer, saj so cene v Sloveniji res zasoljene, čeprav vsako leto poslušamo in beremo, kako je na Hrvaškem vse dražje. 120 evrov na noč ni malo za najem apartmaja, sploh če je v ponudbi predstavljen drugače, kot je v resnici. Lahko razumemo slabo voljo gostov. Slaba volja pa se z gostov prenaša na zaposlene v turizmu. Čeprav so najmanj krivi za stanje kakršno je.

Recent Posts